
Kreatívne programovanie
Predmet Kreatívne programovanie je rozdelený do 4 semestrov. Je zameraný na programovanie vizuálnych a multimediálnych aplikácií. Využívame algoritmy pre generovanie a spracovanie audiovizuálneho obsahu v 2D aj 3D.
Okrem okamžitého využitia je kreatívne programovanie dobrý základ pre budúce využívanie multimediálnych nástrojov ako TouchDesigner, Houdini alebo vvvv. Programovanie tiež využijete pri tvorbe videohier alebo práci s mikrokontrolermi.
Kreatívne programovanie I, II
Na báze jednoduchých grafických úloh si osvojíte základné programátorské a
matematické koncepty potrebné pre ďalšie vzdelávanie a samostatnú prácu s algoritmami v počítačovom prostredí. Naučíte sa používať základné vývojové prostredie a vytvoriť jednoduchú vizuálnu
2D aplikáciu s používateľskou interakciou. Využívame prostredie Processing.
Ukážky študentských prác
Stručná osnova predmetu:
- Základné grafické príkazy, súradnice na obrazovke
- Premenné a výrazy
- Náhodnosť
- Interakcia s myšou
- Farby
- Animácia
- Vetvenie (if) a cyklus (for)
- Základné matematické operácie pre kreatívne programovanie
- Polia (arrays)
- Vektory (PVector) a 2D geometria
- Základy objektovo orientovaného programovania (class)
Predmet nevyžaduje žiadne predošlé skúsenosti s programovaním. Je povinný pre Digitálne umenia a odporúča sa v prvom ročníku. Je voliteľný pre ostatné študijné programy, v ľubovoľnom ročníku.
Kreatívne programovanie III, IV
Pomocou algoritmov experimentujeme s najčastejšími aplikáciami kreatívneho programovania, ako napr. spracovanie multimédií, rozpoznávanie obrazu, modelovanie prírodných procesov, generovanie komplikovaných grafických výstupov a pod. Využívame prostredie P5.js.
Stručná osnova predmetu:
- Náhodnosť a animácia
- Prírodné procesy (fyzika, pohyb)
- Šum a chaos
- Časticové systémy a emergentné javy
- Práca s obrazom a videom
- Základy počítačového videnia
- Generovanie 3D grafiky
Tento voliteľný predmet je vhodný ako pokračovanie KP I a II. Môžu si ho tiež zapísať ľudia, ktorí KP I a II neabsolvovali, ak majú už aspoň nejaké predošlé skúsenosti s programovaním. A tiež ľudia, ktorí sú ochotní samoštúdiom a konzultáciami dobehnúť základy preberané na KP I a II.