Kreatívne programovanie

Predmet Kreatívne programovanie je rozdelený do 4 semestrov. Je zameraný na programovanie vizuálnych a multimediálnych aplikácií. Využívame algoritmy pre generovanie a spracovanie audiovizuálneho obsahu v 2D aj 3D.

Okrem okamžitého využitia je kreatívne programovanie dobrý základ pre budúce využívanie multimediálnych nástrojov ako TouchDesigner, Houdini alebo vvvv. Programovanie tiež využijete pri tvorbe videohier alebo práci s mikrokontrolermi.

Kreatívne programovanie I, II

Na báze jednoduchých grafických úloh si osvojíte základné programátorské a
matematické koncepty potrebné pre ďalšie vzdelávanie a samostatnú prácu s algoritmami v počítačovom prostredí. Naučíte sa používať základné vývojové prostredie a vytvoriť jednoduchú vizuálnu
2D aplikáciu s používateľskou interakciou. Využívame prostredie Processing.

Ukážky študentských prác

Stručná osnova predmetu:

Predmet nevyžaduje žiadne predošlé skúsenosti s programovaním. Je povinný pre Digitálne umenia a odporúča sa v prvom ročníku. Je voliteľný pre ostatné študijné programy, v ľubovoľnom ročníku.

Kreatívne programovanie III, IV

Pomocou algoritmov experimentujeme s najčastejšími aplikáciami kreatívneho programovania, ako napr. spracovanie multimédií, rozpoznávanie obrazu, modelovanie prírodných procesov, generovanie komplikovaných grafických výstupov a pod. Využívame prostredie P5.js.

Stručná osnova predmetu:

Tento voliteľný predmet je vhodný ako pokračovanie KP I a II. Môžu si ho tiež zapísať ľudia, ktorí KP I a II neabsolvovali, ak majú už aspoň nejaké predošlé skúsenosti s programovaním. A tiež ľudia, ktorí sú ochotní samoštúdiom a konzultáciami dobehnúť základy preberané na KP I a II.

Naspäť na predmety