
Tvorba hier a virtuálnych prostredí
Počas 2 semestrov sa naučíte vytvárať interaktívne virtuálne prostredia s využítim vo videohrách, imerzívnych umeleckých zážitkoch a virtuálnej realite.
Predmet je vhodný aj pre začiatočníkov. Neorientuje sa na 3D modelovanie a programovanie, ani nevyžaduje tieto zručnosti. Cieľom predmetu je naučiť sa, ako sa skladajú virtuálne prostredia, ako sa v nich vieme pohybovať, ako sa vytvára interakcia.
Teoretická výuka sa strieda s praktickými tutoriálmi v hernom engine Unity. Časť semestra je venovaná konzultáciám vašich záverečných projektov. Každý semester je ukončený jedným projektom, v ktorom na svojej vlastnej téme a prostredí preukážete nadobudnuté vedomosti.
Stručná osnova predmetu:
- Základy 3D geometrie a reprezentácia 3D objektov
- Princípy a špecifiká zobrazovania v reálnom čase
- Konštrukcia 3D svetov a navigácia v priestore
- Fyzika v hrách
- Interakcia vo virtuálnom prostredí
- Svetlá, tiene a farebné korekcie
- Terén a vegetácia
- 2D herné prostredia, tilemapy
- Herná logika a jej reprezentácia v hernom prostredí
- Základy herných mechaník a dizajnu levelov